Klub rekreačního sportu
Uničov
Sponzoři

Město Uničov přispívá na sportovní činnost Klubu rekreačního sportu,o.s. Uničov.

Pronájem
KRS nabízí pronájem volejbalového areálu
U kostela zájemcům z
řad sportovní veřejnosti
pro trénink a zápasy ve
volejbale a tenise.

Kontakt: Milan Kadlčík

Tel:
775 690 770

Poplatek: 100 Kč/hod


Vítáme Vás na stránkách KRS Uničov
 
Klub rekreačního sportu Uničov je občanským sdružením zájemců o rekreační sport. V současné době má kolem 620 členů. Seznamte se s činností jednotlivých oddílů.
Když se dáte do cvičení, je důležité, abyste v něm vytrvali a nebrali to tak, že se měsíc dva budete dřít, abyste pak měli na několik let zase pokoj. Naopak, vyberte si pohyb, u něhož vydržíte a který se posléze stane přirozenou součástí vašeho života. Je pochopitelné, že pokud jste se dlouho k ničemu nepřinutili, nechce se vám po letech začínat - připravte se na to, že ze začátku vám pohyb příjemný nebude. Právě proto, že nejste v dobré kondici a chybí vám trénink. Když však vytrváte, zjistíte, že vám naopak pohyb chybí. A to je stav, k němuž se můžete propracovat už za několik týdnů. Dokonce už v době, kdy pohyb k hubnutí nijak zvlášť přispívat nebude - je to tím, že se vám v těle bude měnit tuková hmota na svalovou, která však váží více. Už tehdy se také můžete těšit z toho, že se přestanete zadýchávat do schodů, nebo když dobíháte tramvaj.

Cvičte v kuse alespoň 30 minut

Je dobré mít na paměti, že účinný pohyb je ten, který trvá denně alespoň třicet minut, neboť teprve po dvaceti minutách se začíná spalovat tuk, přesněji řečeno, tělo začíná brát potřebnou energii přímo z něj. Navíc vám při pohybu musí dostatečně stoupnout tepová frekvence, aby se vám spalovat tuk - správnou hodnotu zjistíte tak, že tepová frekvence by za minutu neměla přesáhnout hodnotu odpovídající zhruba číslu 180 minus váš věk. Délka je však důležitá, protože tuk se začíná spalovat až po dvaceti minutách. Proto je třeba na ortopedu lepší šlapat se zátěží o něco menší klidně 40 minut než 10 minut,při kterých se úplně zničíte. Správné tempo je takové, když se vám sice mluví stěží, ale ještě to zvládnete, a když zároveň musíte zhluboka dýchat, nikoli však lapat po dechu. Pokud můžete plynně hovořit a normálně dýchat, pak cvičíte příliš málo intenzivně, a naopak pokud se doslova zalykáte a sotva popadáte dech, pak cvičíte zbytečně namáhavou formou. Takové tempo je dokonce pro netrénovaného člověka nebezpečné.

Nenuťte se sportovat každý den

Nedávejte si nesmyslné cíle, jako že budete cvičit každý den a podobně, dokonce to ani není nutné - naopak by vám hrozilo, že když to nezvládnete, dostaví se buď výčitky svědomí, nebo pocit, že je to vlastně jedno, a hrozí, že cvičit přestanete úplně. Pokud jste nesportovali roky, stačí, když se nejdříve k pohybu přimějete o víkendu, ale i tak buďte vytrvalí a nevynechávejte. Později přidejte ještě jedno či dvě cvičení během týdne, snažte se zvolit pestré pohybové aktivity. Možná se setkáte také s termíny aerobní a anaerobní cvičení, zajímejte se o to aerobní.

Upraveno podle Radky Wallerové
Jak často je třeba cvičit




STYL DANCE Uničov
www.styl-unicov.webnode.cz
Volejbal KRS Uničov
www.volejbalunicov.wz.cz
Odkazy